Şantiye Dergisi 381. Sayı (Mayıs-Haziran 2020)
başta da belirttiğimiz gibi teknoloji işi yapan bir şirkete ‘Sanat’ teması- nı oturtmaktı. Çünkü teknolojik stre- si yumuşatabilecek tek olgu sanatın müşfik ve şefkatli duygusuydu bize göre. Biz tasarım ofisi olarak yaptığı- mız işe bir küratör bakış açısı ile ba- karız. Nasıl ki küratör bir sergiyi yara- tan kişi olarak en başından serginin ne olması gerektiğini düşünüp karar veren, hangi sanatçının veya sanatçı- ların hatta o sanatçıların hangi eser- lerinin olacağını seçen, sergi alanını belirleyen ve o eserlerin en doğru et- kiyi bırakacağı mekanı bilen, omekan- da hangi eserin hangi sırayla sergile- neceğine, mekanın ışığı, sesi ve diğer tümduygularına karar veren, kısacası sergiyi baştan yaratan, doğuran kişi ise gerçek bir mimar da tüm bu bakış açısı ilemekanları yaratandır. İşte bir- çok işte yaratıcı ile tasarımcı arasın- daki fark budur ve biz işimize böyle bakarız. Mesela bir mimar bir mekanı tasarlarken o mekanda hangi duygu- nun hissedileceğini düşünmek yerine en uyumlumalzemelerin ne olduğuy- la ilgilenir. Tasarladığın bir toplantı odasında kişinin misafirleri ile yap- tığı toplantıda orada otururken ne hissedeceğini düşünmemişsen, buna önceden karar verip o duyguyu o oda- ya taşımamışsan, toplantı anında en güzel enerjiyi verecek renkleri seçme- mişsen, sadece güzel bir mekan yarat- mış olabilirsin en fazla. Muhteşem bir mekanı asla yaratamazsın. Senin o mekan için verdiğin karardır hissedi- lecek olan. Önce ne olmasını istediği- ne karar vermelisin bir tasarımcı ola- rak. Ve kararı verecek kişi sensin. İşte o zaman yarattığın şey ‘sanat’ olur...” “N11.com ’u tasarlarken, toplan- tı odalarında sanat teması olmasına karar verdik. Ama bu yeterli değildi. Odalardan birinde Picasso’nun ‘Gu- ernica’ tablosunun estalasyonunu duvara çizdirmeyi hedeflerken, aynı zamanda bu savaş resminin yaşamın her gün verilen bir savaş olmasından dolayı şirketin kendi savaşında başa- rılı olmasını hedefledik. İşte o odaya ruhu veren bu kararımızdı. Muhteme- len Picasso İspanya İç Savaşı’nı an- latan Guernica isimli tablosunu ya- parken savaş enerjisinin sadece yok etmek değil, yok etmeden yenmek olabileceğini düşünmemiştir. Biz bu niyetle çizdirdik en büyük toplantı odasına bu tabloyu ve bizce o odada yapılan toplantılarda artık herkes his- sediyor. Çünkü yaratırken buna inan- dık, hissettik ve herkes bunu hissetti... Ayrıca bu vesileyle çalışmalarda bize destek olan Florans Atlantis, Leo Lu- natic, Tina Saveleva, Cansu Ece Ars- lan, Funda Yılmaz ve Wall’n Craft gibi çok değerli sanatçılarımıza teşekkür ediyoruz. En nihayetinde çıkan sonuç önce bizi ve tümN11 çalışanlarını çok mutlu etti. Türkiye’ye değerli bir ofis mekanı kattığımıza inanıyoruz.” 40 MAYIS-HAZİRAN 2020 PROJE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=