Şantiye Dergisi 381. Sayı (Mayıs-Haziran 2020)
zı geçişlerinde kapasitenin üzerinde olan trafik yükünü önemli ölçüde azaltacak. Artan yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi ekonomik ka- yıplar, trafik yoğunluğunun neden ol- duğu gürültü, çevre kirliliği ve emis- yon salımı en aza inecek. Kuzey Marmara Otoyolu’nun bir- çok kesiminde olduğu gibi K06 Anayol Köprüsü’nde de İntek Kalıp ve İskele sistemleri tercih edildi. Projede Kullanılan İntek Kalıp ve İskele Sistem ve Miktarları 5 açıklıklı, toplamuzunluğu 285,42 metre olan K06 anayol köprüsü, ard germeli yerinde dökme beton sistemi ile tasarlandı. Kutu kesite sahip olan köprü döşemesinin betonu üç aşa- mada döküldü. Birinci aşamada kutu kesitin alt tabliyesinin kalıbı ve iske- lesi kuruldu ve alt tabliyenin betonu döküldü. Alt tabliye döküldükten bir gün sonra, priz almaya başlayan tab- liyenin üzerinde çalışmaya başlandı ve kutu kesitin kiriş yan kalıpları ku- rularak betonu döküldü. İkinci beton döküm aşaması olarak adlandırılan bu kısımdan sonra üçüncü aşamada, alt tabliyenin üzerine kalıp ve iskele- ler kuruldu ve üst tabliyenin betonu döküldü. Alt tabliye ve üst tabliye için tek seferde kurulan kalıp ve iskele mikta- rı, 2 açıklık ve ¼ açıklık olmak üzere toplam 142 metre. Düşey kalıp olarak Döküm aşamaları 48 MAYIS-HAZİRAN 2020 PROJE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=