Şantiye Dergisi 381. Sayı (Mayıs-Haziran 2020)

sorunları konusunda eğitilmelidir. Hastalık kontrol planları ve beklenti- leri çalışanlarla paylaşılmalıdır. Türk- çe bilmeyen veya engelli çalışanlara bilgi aktarılmalıdır. Çalışanlar ile iletişimbilgilendirici olmalı ve aile üyelerinin yanı sıra çalı- şanların hastalıklarının yönetilmesine ilişkin talimatlar, evde izole edilme ta- limatları ve yeni direktifler veya plan- lar hakkında bilgiler düzenli olarak güncellenmelidir. Tüm çalışanlar (işyerinde olsun ya da olmasın), Covid-19 ile ilgili her- hangi bir belirti yaşıyorlarsa, teşhis konmuş ya da Covid-19 olduğundan şüphelenilen bir kişiye maruz kalmış- larsa, başka bir çalışanın herhangi bir belirti sergilediğini gözlemliyorlarsa yönetime rapor vermeleri konusunda özendirilmelidir. Teşhis edilen Covic-19 vakası ile yakın temasta olduğunu bildiren ya da semptomgösteren işçilerin karantina ve tedavi alanları belirlenmelidir. Bu tür çalışanlar sahadan tamamen bo- şaltılmalı ve İl Sağlık Müdürlüğü, ALO 184 Sabim ve 112 Komuta ve Kontrol Merkezine bilgi verilip 112 Acil Sağlık Hizmetleri aracılığıyla hastaneye nakli sağlanmalıdır. Covid-19’a karşı yüksek riskli kişi- ler, tıbbi gerekçelerle aşırı savunmasız olarak tanımlanan çalışanlar belirlen- meli ve bu kişilerin sağlık gözetimi ya- kın merceğe alınmalıdır. Çalışanların virüs semptomları göstermesi durumunda izleyecekleri prosedür tanımlanmalıdır. Herhangi bir pozitif vaka olması durumunda pozitif kişinin temas ettiği kişiler be- lirlenmeli ve izolasyon prosedürleri uygulanmalıdır. 6.1 İlk Yardım ve Acil Müdahale Servisleri Birincil sorumluluk, yaşamı koru- mak ve gerektiğinde ve acil servis ye- tişene kadar ilk yardım sağlamaktır. Bu nedenle saha faaliyetlerini plan- larken, sahadaki ilgili taraflar arasın- da yeterli ilk yardım kaynaklarının sağlanması konusunda anlaşılmalı, iletişim bilgilerini içeren acil durum planları güncel tutulmalıdır. Kaynak- lar üzerindeki baskı nedeniyle acil müdahale servislerindeki olası gecik- meler de dikkate alınmalıdır. Yüksek riskli işlerin önlenmesi, yeniden plan- lanması veya ek yetkili ilk yardımveya travma kaynakları sağlanması düşü- nülmelidir. İşyerinde steril ve yeterli donanıma sahip revir, sağlık kabini vb. yerler oluşturulmalıdır. Maruziyet kontrolüne yardımcı ol- mak için enfeksiyon / hastalığın belir- tilerine/semptomlarına dayanan tara- ma süreçleri geliştirilmelidir. Çalışanların bağışıklık sistemini takviye edebilmek için yemekler iş- yeri hekimi, diyetisyen ve gıda mü- hendisi gibi profesyonellerle gözden geçirilmelidir. Diğer iyi sağlık alışkan- lıkları teşvik edilmelidir (Bol uyku, fi- ziksel olarak aktiflik, stresi yönetimi, bol miktarda sıvı tüketimi, besleyici yiyecekler ve sigara içmekten kaçınıl- ması gibi). 7. COVID-19 PANDEMI PLANI, ACIL DURUM PLANI VE RISK DEĞERLENDIRMESI Şantiyenin türü, büyüklüğü ya da bulunduğu bölgeye bağlı olarak her projenin kendine özgü riskleri ve zor- lukları olacaktır. Bunlar risk değerlen- dirmesinin yanı sıra planlarda da ele alınmalıdır. Bir plandaki çeşitli adım- ların ne zaman uygulanmaya başla- nacağının bilinmesi, etkinliği için kri- tik öneme sahiptir. Bir planı çok geç uygulamaya koymak, çalışanların ve operasyonların enfeksiyona karşı sa- vunmasız kalmasına neden olurken, bir planı çok erken uygulamak etkin- likte daha sonra kritik olabilecek kay- nakları israf edebilir. Bulaşıcı hastalıkların planlanması, kuruluşun hem iç hem de dış tarafla- rını içeren kapsamlı bir süreç olmalı- dır. İyi bir Bulaşıcı Hastalık Planı, bu plandan etkilenen tüm paydaşların yanı sıra bir Bulaşıcı Hastalık veya Pandemi olayını hafifletme, hazırlan- ma, yanıt verme ve iyileşme sürecini tanımalı ve içermelidir. Salgına karşı alınacak önlemle- re ilişkin görevlendirilen çalışanla- rı ve sorumlulukları belirlenmeli. Bu çalışanların birbirleriyle yeterli bilgi alışverişinde bulunması ve koordine- li bir şekilde çalışmaları sürdürmesi sağlanmalı. Salgına yakalanma riskini artıran faaliyetleri, çalışma veya dinlenme alanlarını ve bu riske maruz kalabile- cek çalışanlar belirlenmelidir. Maruzi- yeti en aza indirmek için gerekli ted- birler planlanmalıdır. Sağlık Bakanlığı ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı başta 77 MAYIS-HAZİRAN 2020 İŞ GÜVENLİĞİ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=