Şantiye Dergisi 382. Sayı (Temmuz-Ağustos 2020)
Son dönemin en büyük projelerinden birisi olan ve Kınalı-Çatalca kesimi geçtiğimiz mart ayında hizmete açılan“Kuzey Marmara Otoyolu”Ege, Marmara ve İç Anadolu’yu birbirine bağlayan 400 kilometre uzunluğunda bir proje... Özellikle İstanbul trafiğini rahatlatacak olan projede kayda değer birçok inşaat çözümü de yaratılmış. Bunlardan bazılarını Kuzey Marmara Otoyolu 1. Kesim Kalyon-KRP Proje Müdürü Eftal Gökçe, Şantiye okurları için özetledi. Gökçe en çok, havalimanı bölgesinde dünya çapında özel yöntemlerin kullanıldığı zemin iyileştirmeleri üzerinde durdu... rinden Yavuz Sultan SelimKöprüsü’nü kullanarak Dilovası-Ankara veya Os- mangazi Köprüsü ile Bursa, İzmir’e kadar kesintisiz seyahat edebiliyor. Tekirdağ’dan Çanakkale’ye uzanan turizm yollarını İstanbul’a bağlayan Kınalı-Çatalca kesimi, aynı zamanda Marmara Bölgesi’ni Ege ve İç Ana- dolu bölgelerine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu’nun da başlangıcı E ge, Marmara ve İç Anadolu’yu birbirine kesintisiz bağlayan 400 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu’nun Kınalı-Çatalca kesimi geçtiğimiz mart ayında hizmete açılmıştı. Kınalı-Çatalca kesiminin açılma- sı ile Tekirdağ, Edirne ve İstanbul’un batısından gelen araçlar Kınalı’dan girerek Kuzey Marmara Otoyolu üze- konumunda yer alıyor. Asya ve Av- rupa kıtasını birbirine bağlayan Ku- zey Marmara Otoyolu, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahat- latacak yüksek standartlı, güvenli, ka- liteli ve kesintisiz bir ulaşım yatırımı olma özelliğine sahip. Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Avrupa kesiminde (K1-K2 Kınalı-Odayeri arası) 14 viya- Kuzey Marmara Otoyolu 68 TEMMUZ-AĞUSTOS 2020 PROJE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=