Şantiye Dergisi 382. Sayı (Temmuz-Ağustos 2020)
dük, 37 köprü, 3 tünel, 19 üstgeçit, 43 altgeçit ve 118 adet menfez; Asya ke- siminde ise 16 viyadük, 106 köprü, 5 tünel, 54 üstgeçit, 53 altgeçit ve 481 adet menfez yer alıyor. Proje ile Kuzey Marmara Böl- gesi’nde Doğu-Batı istikametindeki ana ulaşım arterleri civarında ge- lişerek büyüyen, kentleşme ve sa- nayileşmenin oluşturduğu bölgesel trafik ile bölgeden geçen şehirlera- rası ve uluslararası trafik birbirin- den ayrıştırılarak ulaşımdaki hizmet kalitesinin ve güvenliğinin artırıl- ması hedefleniyor. Kuzey Marmara Otoyolu, tüm kısımları tamamlan- dığında Edirne-Kınalı-İstanbul-An- kara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyo- lu ile birleşerek Marmara Bölgesi’ni Ege ve İç Anadolu Bölgesi’ne oto- yol ağıyla bağlayacak. Bu sayede İstanbul’dan Bursa’ya ulaşımın 1,5 saate, İstanbul’dan Eskişehir’e ula- şımın 2,5 saate, İstanbul’dan İzmir ve Ankara’ya ulaşımın 3,5 saate inmesi planlanıyor. Tekirdağ ve Sakarya arasında Ya- vuz Sultan Selim Köprüsü ve İstanbul Havalimanı bağlantı yolları ile birle- şen otoyol güzergahı, mevcut ulaşım ağları ve özellikle İstanbul Boğazı ge- çişlerinde kapasitenin üzerinde olan nomik kayıplar, trafik yoğunluğunun neden olduğu gürültü, çevre kirliliği ve emisyon salımı da en aza inecek. trafik yükünü önemli ölçüde azalta- cak. Ayrıca artan yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi eko- Kuzey Marmara Otoyolu 1. Kesim Kalyon-KRP Proje Müdürü Eftal Gökçe: “Dünya Çapında Özel Yöntemlerin Kullanıldığı Zemin İyileştirmeleri Yapıldı” Şantiye: Kuzey Marmara Otoyol projesini özetleyebilir misiniz? Kalyon Grup ve diğer firmalar ne tür çalışma- lar yapıyorlar? Eftal Gökçe: Kuzey Marma- ra Otoyolu bilindiği üzere Sakarya- Akyazı’dan başlayarak İstanbul-Kına- lı’ya uzanan bir proje. Yap-İşlet-Devret (YİD) kuralları ile Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) idaresinde, Yüksel Proje’nin müşavirlik nezaretinde, gö- revli şirket olan Marmara Otoyolu İş- letme A.Ş.’nin sorumluluğunda (KMO), Kalyon-KRP, Limak İnşaat, Cengiz İn- şaat, Kolin İnşaat firmalarına ayrılan 7 adet kesimde inşaatın sürdürüldüğü bir çalışma. 6. Kesim olan Sakarya’nın Akya- zı-Akmeşe arasındaki 72 kilometreyi Kolin İnşaat yapıyor, 5. Kesim ise Ak- meşe-Sevindik/İzmit arası ve 44 kilo- metre olup, Cengiz İnşaat’ın sorum- luluğunda. Limak İnşaat’ın yapımını tamamladığı 36 kilometrelik Sevindik- Kurna/İzmit arası olan 4. Kesimotoyol 69 TEMMUZ-AĞUSTOS 2020 PROJE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=