Şantiye Dergisi 385. Sayı (Ocak-Şubat 2021)

GF Hakan Plastik, 2021 için Hedefini Yükseltti n GF Hakan Plastik Türkiye ve Orta- doğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, yazılı bir açıklamada bulunarak sektör ve firma özelinde değerlendirmelerde bulundu. Besler’in açıklamasında şu ifadelere yer verildi: “2020 yılına gi- rerken ‘İnovasyonun Gücüyle Yarına Güven’ sloganıyla yol haritamızı ifa- de etmiştik. Sene başında tüm iş or- taklarımızla planlarımızı paylaşmış, hedeflerimiz için çalışmalara başla- mıştık. Covid-19, dengeleri değiştire- rek tüm yıla pek çok yönden olumsuz etkiler bıraktı. Sağlık ön planda tutu- larak iş yapış şekillerimiz değişti, yeni normal denilen ve her gün yenilenen süreçler yaşamaya başladık. Bütün bu süreçler içerisinde önceliğimiz, çalı- şanlarımızın ve paydaşlarımızın sağ- lığı oldu. Online sistemlerin desteği ile randımanlı çalışmalar yürüttük. 2019 sonlarında stok yönetimi ve lo- jistik konusunda verimliliğin ve hiz- met kalitesinin artırılmasına yönelik başlattığımız çalışmalarımızın bir ye- nisini Ankara Dağıtım Merkezi’mizin açılışı ile gerçekleştirdik. Ankara’da 6.500 m²lik bir depolama alanına sa- hip merkezimizde, ortalama 320 ton ürün ile günlük minimum 5 araç yük- leme kapasitesine sahip bulunuyoruz. Müşterilerimize daha hızlı malzeme tedariki, lojistik hizmetlerinde kalite ve yetkinliğin artırılmasının yanı sıra sevkiyat hatalarınınminimize edilme- si ile daha yüksek kalitede çözümler sunmayı hedefledik.” “Yeni ürünlerimiz GF Silenta Ext- reme, GF Aquasystem PP-RCT, GF Aerator’ün yanı sıra Yerden Isıtma Sis- temleri ürün grubunu bünyemize kat- tık. Endüstriyel pazarlara hitap eden GF ürünlerini Türkiye pazarına sunma- ya başladık. BIM Kütüphanemizi dev- reye almamız da yeniliklerimizden biri oldu. Silenta Premium, Silenta 3A ve basınçlı temiz su sistemlerinin sek- tördeki en güçlü üyesi GF Aquasytem PP-R ürün bileşenlerinin tamamının bulunduğu kütüphaneye, bim.gfps. com sitesinden ücretsiz olarak indire- rek kullanım imkanı sunuyoruz. Deva- mında diğer çok satan ürünlerimizin BIM kütüphanelerini oluşturarak di- jitalleşme anlamında da sektörümü- zün en güçlü firmalardan biri olmayı hedefliyoruz. Üstyapı ürün grubuna eklenen ürünlerimizden farklı olarak yepyeni bir sektörü, denizcilik sektö- rüne hitap eden GF Marine ürünlerini bünyemize dahil ettik. Bir güzel haber de GF Global’den aldık. Bünyesinde bulunduğumuz Georg Fischer, Wall Street Journal’ın dünya genelinde en sürdürülebilir şirketler çalışmasında ilk 10 şirket içinde yer aldı.” “2020 yılında finansal açıdan ön- celikli hedefimiz, kârlılıktan ziyade net işletme sermayesini iyi yönetebilme ve kur riskinden kaçınmak oldu. Plas- tik boru sektörü, hammadde açısın- dan yurtdışına bağlı bir sektör. Döviz kurlarının yukarı yönde hareketlen- diği 2019’un son çeyreği ile birlikte fi- nans ekibimizle çok doğru öngörüler ortaya koyup, kur riskinden kaçınmak ve aynı zamanda paydaşlarından ge- len talebi zamanında karşılamak için çok yüksek gayret gösterdik. Aynı za- manda pandemi sürecinde iş ortak- larımızın da zarar görmesini önlemek amacıyla, kendileri ile kol kola, karlı- lıktan ziyade net işletme sermayesini iyi yönetebilmeyi hedefledik.” “2021 yılında önceliğimiz tabii ki çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın sağlığı. Bu konuda maksimum has- sasiyeti göstereceğiz. 2021 yılının ilk çeyreğinden sonra -Covid-19 aşısının uygulanma sürecine de bağlı olarak- çeyrek dönemlerle bir toparlanma olacağını düşünüyoruz. Bunun ilk sinyallerini 2020’nin son çeyreğine girerken inşaat malzemeleri sektö- ründe görülen hareketlenme ve hız- lı bir toparlanmaya girildiği şeklinde görüyoruz. Biz de 2021 yılı için gücü- müze ve sektördeki yerimize de ina- narak kendimize çok zorlayıcı hedef- ler koyduk. Özellikle, dış pazarlarda büyümek ve açılmadığımız pazarla- ra giriş yapmak önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Halihazırda satış yaptığımız ülkelere farklı ürünler su- narak, ürün çeşitliliğimizi ve pazar hakimiyetimizi artırmak istiyoruz. İç pazarda ise, çok kuvvetli olduğumuz proje kanalında satışlarımızı artırmak ve yeni ürünlerimizle de yer almak isti- yoruz. Yurtdışından Türkiye’ye getirdi- ğimiz özel uygulamalar için kullanılan GF ürünlerinin de pazar payının artırıl- ması hedeflerimiz arasında. 2021 yılı için yüzde 20’nin üzerinde bir büyüme hedefindeyiz... Hammadde açısından dışa bağımlı olmamız, kur risklerini yakından takip edilmesi ve risklerin azaltılması yönünde finansal tedbir- lerin alınmasını zorunlu kılıyor. İşlet- me sermayemizi daha etkin yönetmek de önceliğimiz olacak. Çerkezköy ve Şanlıurfa tesislerimizin iyileştirilmesi yönünde yatırımlarımız olacak.” GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler 8 OCAK-ŞUBAT 2021 HABER

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=