Şantiye Dergisi 386. Sayı (Mart-Nisan 2021)

61 MART-NİSAN 2021 PERSPEKTİF 3. Sistem Becerileri: Sistemleri ve süreç yönetimini ne kadar iyi an- larsa, işin ve işletmenin üzerindeki etkisi de o denli güçlü olacaktır. 4. Halkla İlişkiler Becerileri: Genel Müdürün bu konuda sihirli bir ye- teneği olması gerektiğini düşü- nüyorum. Birbirinden çok farklı paydaşlarla firmanın menfaatle- ri doğrultusunda yeri geldiğinde uzayacak, yeri geldiğinde tıka- nacak müzakereleri ustalıkla yö- netebilmelidir. Tabii sonuçta da masadan istediklerinin çoğunu alabilmelidir. 5. Finansal Mali Beceriler: Genel Müdür, işletme için önemli mali belgeleri rahatlıkla okuyabilmeli ve anlayabilmelidir. 6. Güvenlik ve Kalite Becerileri: Ge- rek işin güvenliği, gerekse kalite standartları açısından hassasiye- ti yüksek olmalıdır. Her iki konu- da da vereceği en ufak taviz, iler- leyen zamanda iplik söküğü gibi sadece kalite ve güvenlikle sınırlı kalmayan birçok yeni problemi de tetikleyecektir. 7. Karar Verme / Problem Çözme Becerileri: Karar verme ve prob- lem çözme birbirine yakın gibi gözükse de özünde birbirinden farklı kavramlardır. Problemler çözüldükten sonra bu doğrultuda kararlar verilip, uygulamaya so- kulmadığı takdirde problemlerin çözülmüş olması da fazla bir şey ifade etmez. Genel Müdürün eki- biyle birlikte problemçözme bece- risinin yanında hızla “tetiği çekebi- lecek” kişi de olması gereklidir. 8. Sunum ve Kolaylaştırma Bece- rileri: Genel Müdürün, firma sa- hiplerine, yönetim kuruluna, yeri geldiğinde sektör liderlerine etkili sunumlar yaparak düzenli güncel- lemeler sağlaması beklenecektir. Bu nedenle bilgilerini açık ve anla- şılabilir bir şekilde sunmak için ge- reken becerilere sahip olmalıdır. Bu sekiz özelliğin yanında, sohbet- lerimizde firma sahiplerinin dile getir- diği, bir Genel Müdürde aranan iki özel yeteneği de burada kısaca anlatmak istiyorum. Birincisi, onlar (firma sahibi) yok- ken firmayı-işleri yürütebilmeleri. Yani onları gerektiğinde gereksizleştirebil- meleri. Firma sahipleri olmadan da işlerin tıkır tıkır işleyebilmesini sağ- lamaları. Bu noktada sadece Genel Müdürün becerisinin yeterli olmadı- ğını, firma içindeki mevcut sistemin de iyi işliyor olması gerektiğini düşü- nüyorum. Bu sistemin kurulmasının da Genel Müdürün sorumluluğunda olduğu düşünülürse, yine konunun Genel Müdüre geldiği görülür. Bir diğeri ise iyi bir Genel Müdür, yeri geldiğinde firma sahibini yönete- bilmebecerisine sahipolmalıdır. Onun ihtiraslarını, çekingenliklerini büyüme konusundaki, fazla istekli ya da istek- siz yaklaşımını iyi anlayıp, elindeki ve- rilerle onu yönetebilmelidir. Tüm bu yetenekleri sıraladıktan sonra kendinize şu soruyu soruyor olabilirsiniz. İyi bir Genel Müdür Süpermen mi olmalı? Bir ölçüde evet; ama her şeyden önce insan olduğunu unutmayan bir Süpermen olmalı... Bir başka yazıda görüşmek dile- ğiyle...

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=