Şantiye Dergisi 387. Sayı (Mayıs-Haziran 2021)

yor. Tüketicilere pozitif, teşvik edici ve marka algısı ile uyumlu deneyim- ler sunan şirketler bir adım öne geçi- yor. Biz de yeni dönem stratejimiz CX ODE ile müşterilerimiz için daha fazla değer yaratmayı, talep ve beklentileri- ni en iyi şekilde karşılamayı hedefliyo- ruz. Bu doğrultuda ilk etapta yeni CRM sistemimiz ve bayi portalımız üzerine çalışmalara başladık...” Paydaşlarımıza katkı sunmaya devam ediyoruz “Bununla birlikte, üretimde tekno- loji kullanımı arttıkça ürünlerin özel- likleri de değişiyor ve gelişiyor. Biz de ODE olarak, yalıtım sanayisinde kabul gören uygulamalar hakkında paydaş- larımızı ve sektörümüzü daha detaylı bilgilendirmek üzere çeşitli yayınlar çıkartıyor, hizmetler geliştiriyoruz. Bu kapsamda son olarak Teknik Yalıtım Ürünleri klasörü hazırladık. Dünyada ve ülkemizde enerjinin yerini ve öne- mini güncel veriler ışığında paylaştığı- mız, ısı yalıtımı alanındaki uygulama ve örnekleri de kapsamlı bir şekilde ele aldığımız Isı Yalıtımı kitabımızı da kısa bir süre içerisinde çıkaracağız. Bu çalışmalarımızın yanı sıra çevrim içi sistem seçim aracımız ODE Select, satış sonrası hizmetleri de kapsayan ODE Proje Hizmetleri ve sektörde bir ilk olan ODE BIM Kütüphanesi ile de paydaşlarımıza katkı sunmaya devam ediyoruz. ODE olarak, paydaşlarına değer yaratamayan hiçbir organizas- yon ve markanın başarılı olamayaca- ğına inanıyoruz...” İhracat yaptığımız ülke sayısını yetmiş beşin üzerine taşıdık “Geride bıraktığımız yıl ihracat pa- zarlarında özellikle pandeminin yo- ğun yaşandığı ve bu çerçevede cid- di kısıtlamalar uygulayan ülkelerde bir daralma söz konusu oldu. Buna rağmen Benin, Moğolistan, Etiyopya, Malta ve Vietnam’ı da pazar ağımı- za ekleyerek ihracat yaptığımız ülke sayısını yetmiş beşin üzerine taşıdık. 2020 yılında ayrıca Finlandiya, Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Azerbaycan ve Benin’deki önemli projelerde yer aldık. Tüm bu çalışmalarımız netice- sinde 2020 yılında yalıtım sektöründe Türkiye’nin ihracat şampiyonu olduk. Aynı zamanda en yaygın yurt dışı bayi ağına sahip yalıtım şirketiyiz...” Türkiye ilebaş edebilecekbir ülke yok “Pandemi süreci tüm sektörleri et- kilediği gibi inşaat ve yalıtım sektörü- nü de ciddi ölçüde etkiledi, etkileme- ye de devam ediyor. Bununla birlikte kurun etkisiyle artan maliyetler, yük- sek faiz oranları gibi nedenlerle inşa- at sektörünün toparlanma sürecinin yılın ikinci yarısına sarkacağını öngö- rüyoruz. Sektör olarak da doğru bir planlama yapar, üretime ve ihracata odaklanırsak global arenada rekabet avantajı sağlayabiliriz. Çünkü günü- müzde Almanya’nın doğusu ile Çin’in batısı arasında, üretim ve tedarik an- lamında Türkiye ile baş edebilecek bir ülke yok...” Enerji ajansı kurulmalı “Türkiye’de enerji verimliliğine yö- nelik farkındalık 2000’li yıllar itibariyle artmaya başladı. Enerji verimliliğine yönelik bilincin toplumun her kesi- mine yayılması önemli. Bu konuda da ciddi bir yol alındığını düşünüyo- rum. Ancak bu iş tek başına kamu- nun, sivil toplum örgütlerinin veya özel sektörün çözebileceği bir iş değil. Sektörümüzde birbirinden bağımsız hareket eden ve iyi işler çıkaran bir- çok sivil toplum kuruluşu ve inisiyatif var. Ancak bu aktivitelerin senkroni- zasyonun sağlanabilmesi açısından ana yapı olarak bir Enerji Ajansı’nın kurulması ve bu yapı kanalıyla eş gü- dümün sağlanmasında büyük fayda olacağı kanaatindeyim. Özellikle Av- rupa Yeşil Mutabakatı kapsamında Avrupa Birliği’nin yeşil ekonomiyi ön planda tutması ve ABD’nin Paris İklim Anlaşması'na resmen geri dönmesi, bu konunun tüm dünyada daha faz- la gündemolacağını gösteriyor. Bizim de bu gündemden uzak kalmamak adına sağlam ve daha efektif adımlar atmamız çok önemli...” Yenilikçi ürün ve uygulamalar geliştirmeye devam ediyoruz “Kısa bir süre önce sektörümüzün en prestijli organizasyonlarından Ya- lıtım Sektörü Başarı Ödülleri’nde iki ödül kazandık. Yılın Su Yalıtım Ürü- nü ödülüne layık görülen Epikon Af- lame, Türkiye’de ilk kez -30 derece soğukta bükülme dayanımına sahip versiyonları da bünyesinde barındı- ran Epikon membran serimize geçen yıl eklediğimiz dört yeni ürünümüz- den biri. Tesisattaki soğuk-ılık hatlar ve soğutma sistemlerinin yalıtımında en çok tercih edilenmarka olan R-Flex elastomerik kauçuk köpüğünde ise Yı- lın Isı Yalıtımı Ürünü ödülünü kazan- dıran 40 mm kalınlıkta boru üretimi gerçekleştirdik...” Hızlı aksiyon alıyor, koşullara adapte oluyoruz “ODE Yalıtımpandemi sürecinde de planlarını değiştirmeden yoluna de- vam ediyor. Çünkü biz, kuruluşumuz- dan itibaren bu tip zorlu dönemlerin, bizi hedeflerimizden uzaklaştırmama- sı yönünde adımlar atıyoruz. Bu kap- samda geçen yıl hedeflediğimiz tüm yatırımları gerçekleştirdik. 2021’de de aynı şekilde planlarımız doğrultusun- da ilerliyoruz. Bununla birlikte esnek ve çevik yapımız sayesinde hızlı aksi- yon alıyor, koşullara adapte oluyoruz. Söz gelimi pandemi süreci ülkemizde ve dünya genelinde tedarik zincirinde aksamalara neden oluyor. Biz de ODE olarak bu dönemde önceliğimizi, üre- timde ve ürün arzında sürdürülebilir- liği sağlamak olarak belirledik. Tüm tedarik, üretimve dağıtım stratejimizi bu doğrultuda planladık...” Müşteri deneyimi öncelikli bir konu haline geldi “Diğer taraftan tüketici dinamik- lerinde son yıllarda teknolojinin ge- lişmesiyle başlayan ve pandemi ile birlikte hız kazanan değişim, müşte- ri deneyimini tüm şirketler için önce- likli bir konu haline getirdi. Günümüz tüketicileri yaşadıkları deneyime her zamankinden daha fazla önem veri- 63 MAYIS-HAZİRAN 2021 RÖPORTAJ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=