Şantiye Dergisi 385. Sayı (Ocak-Şubat 2021)

Bütünleşik Bir Pazarlama Planının “Olmazsa Olmaz”ı Sektörel Yayıncılar Derneği (SEYAD)’nin Kurucu Başkanı ve B2B Medya Genel Müdürü İsmail Ceyhan, dijitalleşen yayın dünyası, pazarlama faaliyetlerinde sektörel yayınların yeri ve yayıncıların güncel sorunlarıyla ilgili yorum ve önerilerde bulundu... Pazarlama faaliyetlerinin en önemli mecralarından biri olan “SEKTÖREL YAYINLARIN” günden güne öneminin arttığını vurgulayan Ceyhan, “Bütünleşik bir Pazarlama Planı” oluşturulurken bütçe ve odaklanılacak alanların dengeli ve etkileşimli olarak tasarlanması gerektiğini, dört ayağı olan "Pazarlama"nın bir-iki ayağı dikkate alınmadığında hedeflenen faydanın sağlanamayacağını ifade ederek, firma temsilcileri ve Halkla İlişkiler uzmanlarının bu temelde, özellikle sektörel dergilerle işbirliği içinde, proje odaklı çalışmalar yürütmesi gerektiğini ifade etti. Bu kapsamda sektörel yayınların artan önemine de değinen Ceyhan, “Sektörel yayınlar tanımlı hedef kitleye ve tirajlarından çok okura ulaşan, etki güçleri uzun zaman dilimine yayılan ve doğru kullanıldıklarında makul bütçelerle büyük hedeflere ulaşılabilmesine imkan veren mecralardır” dedi. Şantiye: Sektörel yayınlar hakkın- da bilgi alabilir miyiz? Dünyada ve Türkiye’de ne zamandır varlar, na- sıl bir gelişim gösterdiler ve işlevleri nelerdir? İsmail Ceyhan: “Sektörel Yayınlar” başta dergiler, katalog ve rehberler, web siteleri, bloglar, portallar ve sos- yal medya kanallarındaki gruplar da dahil olmak üzere oldukça geniş bir yayın yelpazesini kapsar. Bu kapsam içinde “Sektörel Dergi” denilen yayın- lar literatürde “Trade Magazine” ola- rak adlandırılıyorlar. Ticari dergilerin, Sanayi Devrimi’ni takip eden süreçte, gelişmiş sanayi ülkelerinde yüz elli yı- lın üstünde bir geçmişi var. Türkiye’de ise sektörel dergiler 80’li yılların sonu- na doğru, ülkemiz sanayisinin sıçrama Sektörel Yayınlardır... 74 OCAK-ŞUBAT 2021 GÜNDEM

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=